zaterdag 13 september 2014

Het goud van de HEMA

HEMA heeft goud… zwart goud wel te verstaan. Daar kwam ik laatst achter toen ik op het station van Den Bosch een ‘koffie to go’ bij de HEMA kocht. 

Genot
Eigenlijk ben ik meer een theedrinker. Alhoewel ik daar de laatste tijd aan begin te twijfelen. Met al die lekkere koffietjes in de stad. Het is een trend: buiten de deur een bakkie doen. Het liefst in een leuk tentje dat een verlengde van je huiskamer is. Ik woon in de binnenstad van Tilburg en heb inmiddels al een paar zaken ontdekt waar de koffie een genot is. Nu ik voor mijn werk af en toe met de trein reis koop ik ook wel eens koffie op het station. Dat is andere koffie.

Gelukkig vertraging
Afgelopen woensdag had ik nog net de trein naar Amsterdam. Intussen was het 11.14 uur maar ik had nog zwaar zin in koffie. Thuis zet ik namelijk geen koffie. En nu ik al die koffietentjes bij mij om de hoek heb ontdekt brand ik mijn vingers er al helemaal niet meer aan. Maargoed… nog net de trein gehaald dus. Helaas had ik geen tijd meer om een koffie te scoren. Ik moest overstappen op station Den Bosch en zag dat de trein richting onze hoofdstad vijf minuten vertraging had. Mooi, dan red ik het net om naar de stationshal te lopen voor een koffie van de AH. Ik wilde al links aanhouden toen ik rechts de HEMA zag. Oh ja…. die hebben ook koffie. Toen ik rustig in de trein zat te genieten van mijn koffie las ik op de beker dat de koffie ‘duurzaam’ is. Ik wist niet dat de HEMA ook van ‘het duurzame’ is.

Better Life
Even kijken op de site van de HEMA. Over HEMA… ja hier staat het: verantwoord ondernemen. ‘Better Life’ noemen ze het. HEMA neemt haar verantwoordelijkheid voor mens, milieu en maatschappij. HEMA claimt dat ze het leven niet alleen leuker en makkelijker maken maar ook een beetje beter. Ik vind het een mooi statement. Fan van de HEMA was ik al, ik kom er wekelijkse voor leuke en goede producten tegen een faire prijs. Dat ze dat verantwoord doen daar word ik erg blij van. En dat maakt mijn life better.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten