donderdag 10 juli 2014

Man zonder ballen

Sta je ergens voor of niet? Ook jij kent ze; van die mensen met een grote mond, maar als het puntje bij het paaltje komt dan houden ze de kaken stijf op elkaar. Dan denk ik: heb je nou ballen of heb je nou ballen?

Hurt the one you love
Laatst keek ik vol verbazing naar een stel van in de 60. Ik stond op het perron nog even in mijn tas te grabbelen toen ze uit de trein stapten. Ik ving op dat hij iets belachelijk vond van de NS. Het stoom kwam uit zijn oren, zijn ogen spuwden vuur en ik was niet de enige die met open mond het gebeuren bekeek. Het was duidelijk dat hij zich afreageerde op haar. Zij liet het gebeuren en aan haar houding zag ik dat ze zich schaamde.

Hij zou zich moeten schamen… de ballen uit zijn broek.

Cd van jou, cd van mij  
Want als hij zijn vrouw en plein public kan afblaffen dan kan hij ook zijn mond opentrekken tijdens het gesprek met ‘de NS-mevrouw’... toch? Mijn OV-chipkaart had ik inmiddels uit mijn handtas gevist. Ik liep door de hal van de NS op weg naar huis. Zag ik daar ‘zij’ van het stel aan het woord. Netjes legde ze aan ‘de NS-mevrouw’ de situatie uit. Hij stond er als een Droopy bij, met zijn handen in zijn jaszakken en zijn staart tussen de benen. Ik dacht: heb je nu ballen of heb je nu ballen? In gedachten verzonken liep ik naar huis en spontaan schoot me een liedje te binnen: ‘cd van jou, cd van mij… we gaan hoe dan ook vandaag nog uit elkaar’. Zou zij dit gedrag al jaren van hem pikken? Knapt zij altijd zijn vuile klusjes op?

De ballen

What happened in die 2 minuten dat ik later dan het stel arriveerde in de NS-hal. Is 'hij' van het stel zo’n persoon met een masker; grote mond en grote gebaren in zijn comfortzone maar daarbuiten laat hij zijn andere IK zien. Een IK die in mijn ogen zijn echte IK is. Iemand met figuurlijke ballen maar spreekwoordelijk gezien had hij ze thuis laten liggen. Daar waar zij de broek (met ballen) aanheeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten